3 Temmuz 2012 Salı

İrmik Helvası



Bu irmik helvasının lezzetinin sırrı bir anneanne tarifi olmasının dışında hafif ve sütsüz yapılmış olmasından kaynaklanıyor. Helva kavruldukça güzelleşir düşüncesinin aksine ben çok kavurmaktan yana değilim, kavruldukça helvanın hafifliğinden eser kalmıyor bence tabiki herkesin damak zevki de farklı... Bu sebeple tarife göre gerisini sizin marifetli parmaklarınıza bırakıyorum.

    Malzemeler;
  • Yaklaşık 1su bardağı erimiş margarin/tereyağı,
  • 2 su bardağı irmik,
  • 3 su bardağı toz şeker,
  • 1 adet limon,
  • 4 su bardağı su.
Hazırlanışı;

Öncelikle su ve şeker ayrı bir tencerede kaynatılır. Şerbet kaynadıktan sonra içerisine yarım su bardağı limon suyu eklenerek ocağın altı kapatılır ve şerbet soğutulmak üzere kenara alınır(Ben buzdolabına koyarak soğuma sürecini hızlandırıyorum.).

Önceden hazırlamış olduğumuz tereyağı/margarin(Ben belli oranlarda tereyağı ve margarin kullanıyorum daha lezzetli ve hafif oluyor.) eritip biraz fokurdamaya başlayınca irmikleri ilave ederek en kısık ocakta en düşük derecede irmiklerimizi kavuruyoruz. Helvayı irmikli fıstıklı yapacaksak irmiklerle beraber fıstıkları da katıyoruz. En az 40 dk olacak şekilde sürekli karıştırmayı da ihmal etmeyerek irmikleri kavuruyoruz. 

İrmikler kahverengi olunca üzerine soğuk şerbeti de ekleyerek, kısık ateşte ara ara karıştırarak irmiklerin şerbeti çekmesini sağlıyoruz. İrmikler şerbeti çektikten sonra dibinin tutmamasına dikkat ederek kapağı kapalı şekil yaklaşık 10-15 dk daha pişmesini sağlıyoruz.

Helvayı ocaktan alarak 30 dk soğumaya bırakıyoruz. Üzerine tercihe göre tarçın ve dövülmüş ceviz katarak servis ediyoruz.

Herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder